Fesztiválbölcsesség

2019. július 25. 12:43

Nekem, anno, bármely kétkezi beosztottam percekig tudott káromkodni ismétlések nélkül, mentségükre legyen mondva, egyikük sem gondolta, hogy ez a képességük, bármilyen szinten is, művészet lenne.

2019. július 25. 12:43
Aristo
PestiSrácok.hu

„Az első probléma az, hogy a fellépők átlagos IQ-ja többnyire maligánfoknak is kevés. Különösen igaz ez, a teljesen indokolatlan módon »zenének« nevezett, rap-műfaj »művészeire«. A műfaj pontosan olyan rokonságban áll a zenével, mint Mozart a vonatfüttyel. Mindkettőt a fülünkkel halljuk ugyanis. A műfajban az is színvonal problémát okoz, hogy egyfelől az előadók anyanyelvükön, amerikaiul sem beszélnek anyanyelvi szinten, másfelől pedig az amerikai nyelv hihetetlenül fantáziátlan a káromkodások tekintetében, márpedig azok a műfaj kvintesszenciáját képezik. Nekem, anno, bármely kétkezi beosztottam percekig tudott káromkodni ismétlések nélkül; hja, a magyar nyelv és a magyar kreativitás… Mentségükre legyen mondva, egyikük sem gondolta, hogy ez a képességük, bármilyen szinten is, művészet lenne. 

A következő probléma, hogy fellépő és meginterjúvolt »művészek« – a korszellemnek megfelelően – harcos társadalmi képzetekkel is rendelkeznek, és ezeket nem tartják magukban, hanem meg is osztják velünk. Ezek a vélemények, miután az illetők maguk képtelenek bármit kitalálni, a modern világ legnagyobb problémáiról szólnak, úgyis mint a klímakatasztrófa, a buziság és/vagy a rasszizmus. A buziság és a rasszizmus szorosan összefügg, mintegy kizárják egymást, mert a rasszista buzi állítólag ritka, mint a fehér holló. A nevezett műnem előadóinak igazi nagyágyúi amerikai importból származó négerek, férfiak, nők és egyebek vegyesen.

Zárójel. Megfigyelhetünk egy sajátos geometriai követelményt a műnem női előadóinál, mely szerint a művésznő ülepének körmérete nagyjából megegyezik a testmagasságával. Ez ugyan nem felel meg az aranymetszés szabályainak, de láthatóan kötelező. Zárójel bezárva. 

Így került a Bánkitó-fesztivál műsorára egy bizonyos Saul Williams nevezetű »művész«, aki élénk társadalomkritikai munkásságával kiérdemelte, hogy a függetlenobjektív 24.hu interjút készítsen vele, fellépése után. Az illető, mint a cikkből megtudtam, író, költő és hadvezér is egyben. Egyébként egy disztingvált megjelenésű négerről van szó, orrában ízléses karikával. Miután sokat beszél a dühről lehet, ha bedühödik, csak ezzel lehet megfékezni, mint a pampák vad bikáját.

Az interjú során aztán szép példáját adta annak az intellektuális felkészültségnek, mely őt a Parnasszusra repíti, s melyben »…. a mai napig keveredik a hiphop, a soul, a költészet, és a vehemens társadalmi aktivizmus.« – így együtt, ahogyan az interjúból megtudjuk. A vehemens társadalmi aktivizmus aztán kézjelekben is manifesztálódik, ha máshol nem, hát az újságírói kérdésekben. »Nemcsak beszólsz, de be is mutatsz a hatalomnak a koncertjeiden.« Ennek a gesztusnak értékéből sokat levon, hogy az összes, hasonló műnemben utazó »művész«, kivétel nélkül, használja az immár nemzetközivé vált kézjelet. (Itt jegyezném meg, hogy a »bemutatás« – a középső ujj felmeresztése – újmódi dolog, eltér az ősi szittya »beintéstől«, mikor is a bal kéz ökölbe szorítva, mintegy 45 fokban áll és a másik kezet a könyökhajlatba helyezve és lengetve szimbolizálja azt a lóalkatrészt, melyet a címzettnek kívánunk. Tényleg változik a világ.)”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 66 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
nyugatiszél
2019. július 26. 08:39
Ezért az "anno"-ért ütni tudnék.
annamanna
2019. július 26. 01:54
"Anglia nagysága nagyjából a II. világháborúig tartott, és addig bevándorlás nem volt, a birodalom ügyeit, a hadsereget, a flottát szín angolok alkották." Ezeken az 1912-ből származó fotókon Kelet-Európából Londonba áramló zsidó bevándorlók gyerekei láthatók, letagadhatatlan nyomorban: https://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/2015/03/27/londoni_gyermekek (Hogy ezek nem brit, hanem zsidó gyerekek, egy lentebbi kommentből derült ki: "Spitalfield-ben készültek, ami akkor London __legrosszabb__hírű része volt..." "Spitalfield hugenottákkal indult írekkel folytatódott majd megérkeztek a kelet-európai zsidók... www.spitalfields.co.uk/spitalfields-history/")
annamanna
2019. július 26. 01:05
Nem ismered Saul Williams nevét? Még sosem hallottál róla? Ezen meglepődtem, mert tényleg iszonyatosan szuggesztív figura. Életemben az egyik legjobb film, amit valaha láttam, a Slam – A szó fegyver. Mivel szövegírásból élsz, ajánlom figyelmedbe. A sztori egy piti feka drogdílerről szól, akit elkapnak, de neki esze ágában sincs börtönbe kerülni (már nem tudom, mivel kerülhetné el); mindenesetre egy börtönben oktató (szintén fekete) tanárnő meggyőzi és ráveszi, hogy vállalja a felelősséget azért, amit csinált, és ülje le a büntetést akkor is, ha magát teljesen ártatlannak és a rendszer lúzer áldozatának érzi. A filmen kívül (ami baromi jó, szerintem) még ezt láttam vele: https://www.youtube.com/watch?v=_JM3XHimXUI Ez a fickó nagyon nem egy dzsungelbubus, iszonyat intelligens, topkategóriás értelmiségi. "Miután a Morehouse College-ben filozófiából diplomázott, Williams New Yorkba ment, hogy színészetből is diplomázzon a New York-i Egyetemen. Itt a város kávéházi költészetének centrumában találta magát. 1995-re tehetséges "open mic" költő vált belőle, és 1996-ban elnyerte a Nuyorican Poets Cafe díját, a Grand Slam Championt."
balbako_
2019. július 25. 14:42
Odaszúr - és elevenbe talál - a közönségnek is "A tanuló, a dolgozó és a tétlen ifjúság aztán nagy kedvvel felkeresi ezeket, hogy kikapcsolódjanak és oldják a fokozott munkaterhelés okozta stresszt. Ennek módszere az, hogy mindenféle kémiai anyagokkal árasztják el szervezetüket már az első napon, majd ezen állapotukat néhány napra gondosan megőrzik. Jól szórakoztunk, csak sajnos nem emlékszem rá. "
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!