„Nem állunk meg itt!” – fontos bejelentést tett Szijjártó Péter a kínai látogatás kapcsán
A külügyminiszter szerint a jövő az elektromos autózásé.
A külügyminiszter szerint a jövő az elektromos autózásé.
Az olaszok attól tartanak, hogy egy újabb kínai gigavállalat választja Magyarországot a nyugat-európai opciók helyett.
Washington attól tart, hogy a kínai elektromos autógyártók Mexikót használhatják kerülőútvonalként az amerikai piac eléréséhez, kijátszva a magas importvámokat. Az autógyártók korábban jelentős állami támogatásokban részesültek mexikói beruházásaikhoz, de az Egyesült Államok nyomására Mexikó kénytelen volt megtagadni a kedvezményeket a kínai cégektől.
A Reutershez eljutott vállalati levelezések szerint a Tesla leállította az eddigi legolcsóbb autójának tervezését, és inkább a Robotaxi fejlesztésére koncentrál.
A kínai autógyártók az idén bevihetik az utolsó, végzetes ütést a belső égésű járművek piacának: a zöldenergia-tároló rendszerek – egyben az autók – árát olyan drasztikusan csökkentik, hogy azzal már senki nem tud versenyezni. A folyamat innentől magát táplálja, ha elindul, nincs esély menekülni előle.
Néhány év alatt minden összejött. Az ukrajnai háború az orosz piacot nyitotta meg, a feltörekvő gazdaságok elkezdtek autót venni, a technológiai fejlesztések pedig gyorsabbak Kínában, mint bárhol máshol a világon. Birodalom született.
A Magyarországon építkező BYD az idén valószínűleg megelőzi a Teslát. Két óriás uralja a piacot, a többieknek igyekezniük kell.
Csapdába kerültek a nyugati autógyártók: miközben megkezdték a felzárkózást Kínához, a kereslet növekedése visszaesést mutat. A kialakult helyzetet sokan sokféleképpen magyarázzák, a célok azonban változatlanok maradtak.
A világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának elnöke nemrég még Orbán Viktorral tárgyalt a BYD szegedi óriásberuházásáról.
Rekordok dőlnek meg a magyar-kínai gazdasági és kereskedelmi együttműködésben.
A külgazdasági és külügyminiszter szerint hazánk időben ismerte fel a globális változásokat.
Stella Li, a BYD menedzsere már korábban is beszélt róla, hogy akár kettő autógyárat is létrehozhatnak Európában.
A szegedi megállapodás kapcsán egyszer már szempont volt, hogy Orbán Viktor jó kapcsolatot ápol Pekinggel.
Szeged polgármestere azt is kijelentette, hogy a Békemeneten sem fog részt venni sem most, sem a jövőben.
Nyolc pont döntött a gigaberuházás sorsáról.
Az utóbbi évek legkomolyabb beruházását hajtja végre itthon a kínai márka, amely árával és ahhoz tartozó minőségével csalogatja a vásárlókat.
Cáfolták, hogy a Szegeden üzemet létesítő kínai BYD-re írták ki a pályázatot.
A BYD globális tényezővé válása által Magyarország fontos európai termelőközponttá válhat.
A BYD Európában Magyarországot választotta. Mutatjuk, Amerikában melyik ország lehet a befutó!
Megtörtént a lehetetlen: a Magyarországon építkező kínai BYD az utolsó negyedéves adatok szerint több elektromos autót adott el, mint a Tesla. Az erőviszonyok röpke tíz év alatt változtak meg. Két király ül a trónon, a többiek csupán statiszták.