A bérletügy megmutatja, mekkora zsákutca a tömegközlekedés kiszervezése

2024. január 05. 09:19

Ha egy szolgáltatás a város lakóinak érdekében működik, értelemszerűen a város a legjobb gazdája a közérdek szempontjából.

2024. január 05. 09:19
null
Kiss Soma Ábrahám
Mérce

„Ha pedig a Budapest-bérlet megszüntetésének az oka végső soron valóban az lenne, hogy a kormány vagy a vasút számára túl drága, vagy nehézkes fenntartani a HÉV-közlekedést, vagy hiányzik a szándék – mint az számos vidéki mellékvonal esetében is kiderült –, az Építési és Közlekedési Minisztérium bizonyára bármikor mondhatná azt a fővárosnak, hogy visszalőcsöli rá a HÉV-vonalak tulajdonjogát és a működtetésükkel járó nyűgöket. A pályarekonstrukciókat, meghosszabbításokat, járműcserét úgyis elnapolták, így immáron ezekre sem lehet hivatkozni. Egyébként ezeknek nem feltétlen kellene, hogy közük legyen ahhoz, hogy az állami vagy a fővárosi vállalat a tulajdonos, így is, úgy is az Unió teremtené elő a források túlnyomó többségét.

Lehet, hogy a szolgáltatás színvonala nem emelkedne egy darabig, és a már most is 50-60 éves szerelvények nosztalgikus hangulatát is élvezhetnénk még egy ideig. De az legalább nem lenne valószínű, hogy bármilyen politikai irányzathoz tartozó városvezetés azzal lőné lábon magát és a város, valamint környezetének lakóit, hogy külön bérletet vetet velük a villamosra és a HÉV-re, esetleg saját magát revolverezné azzal hogy ritkítja a járatokat.

Persze, ha Lázár János egyszer BKK-vezérigazgató lesz, akár még ilyen is lehet.”

Ezt is ajánljuk a témában

Nyitókép: Facebook

 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 19 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
istvanszluka01
2024. január 06. 08:02
Minden helyzetben hibáztasd a kormányt! Erre még Kis Soma Ábrahám is képes egy kis pénzért.
Osztap_Bender
2024. január 06. 07:54
A tény (a valóság) az, hogy a hibbant ellopta a szolgáltatóknak a szerződés szerint járó több mint kétmilliárd forintot. Ez ugye bűncselekmény. Ha a haveri körnek osztotta szét az összeget, az pedig duplán. Addig amíg az összeg nem kerül kifizetésre, semmi alapja nincs a tárgyalásnak. Csalóval, hazuggal senki nem tárgyal komolyan. Ebben teljesen igaza van a nagypofájú, beképzelt vásárhelyi illetőségű miniszternek.
2024. január 06. 03:38 Szerkesztve
A csődösöket nem kéne visszatapsolni. Csődközeli állapotot eredményezett Gyurcsány és Karácsony tevékenysége is. Annyi esze meg gerince lehetne a balosoknak is, hogy aki egyszer csődbe vitte az országot vagy a fővárost azt többet nem bízzák meg semmivel! Az számoljon el a tevékenységével és menjen a süllyesztőbe! Munkásságuk nem korrupció volt? Ez volt a szakértelem? Ez volt a felelős politizálás?
Tommaso
2024. január 05. 19:07
Ugyan az itt mocskolódó orbán-trollok nem tudnak számolni, de azért nézzünk néhány számot. (nézni talán tudnak, ha-ha) A kormány már Tarlós idején is, és azóta is, évi 12 MILLIÁRD-dal száll be a tömegközlekedésbe ( a budapestiek által befizezett adókból) + 6 MILLIÁRDDAL még tartozik a Lánchid miatt. Ez 18 MILLIÁRD. Lázár - Orbán lánczos kutyája - 2 MILLIÁRDOT követel a fővároson. Lehet, hogy a BRUTÁLIS MÉRTÉKŰ ORBÁNI INFLÁCIÓ miatt jogos a ( MÁV) 2 milliárdos követelés. OK, idén adjon a kormány csak 10 milliárdot, és rendben vagyunk.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!